Erik Heikens

India pagina

Ik was met mijn ouders in oktober 2011 naar India geweest. Hier komen foto's van de reis.
I was with my parents in oktober 2011 to travel to India. There come the pictures.

De vlucht en het begin in Delhi.
The flight and the begin in Dehli.

<-- Klik en bekijk het eerste deel van de reis.

De reis begint op schiphol. Wij vlogen met Swiss air. Eerst vlogen wij van Schiphol naar Zurich (Zwitserland) en op Zurich stapten wij over en vlogen met een ander vliegtuig naar Delhi.

The trip begin in Amsterdam airport. We fly with Swiss air. We take a plane to Zurich (Swisse) and to transfor by a another plane to Delhi.

Delhi is een drukke stad. Hier maakten wij een riksjatocht. Op deze plek is Gandhi vermoord. Gandhi verklaarde India onafhankelijk van de Britten. Dit is de India poort. Een nationaal monument.

Delhi is a very busy town. There make a trip by a riksja. On this place is Gandhi to kill. Gandhi is the man to save India of United Kingdom. This is the India gate. A national building.

Indische palmeekhoorn, Smaragdparkiet en een ijsvogel

Dit is de Sikhtempel. Een groot wit gebouw. Bij een drinkstop tussen Delhi en Jaipur kwam ik wat dieren tegen.

This is the Sikh palace. A big white building. By a stop between Delhi and Jaipur to drink by a restaurant live are animals. Fivestrip squirrel, parrot and a kingfisher.

Jaipur

Dit is paleis is in het dorp Samode. Een dorp tussen Delhi en Jaipur. This is a palace in the village Samode. A Village between Delhi and Jaipur.

In het paleis heb ik met de andere reizigers gegeten en we kregen een rondleiding in het paleis. In the palace , I have eaten with other people and we got a tour of the palace.

Er leven ook dieren in Samode, waaronder zwijnen en rhesus-apen. There also live animals in Samode , including pigs and rhesus monkeys .

Dit is de Hawa Mahal. Een beroemd gebouw in Jaipur. Vanuit dit gebouw zagen de Maharadjavrouwen de parade in de stad, zonder dat ze zelf werden bekeken.

This is the Hawa Mahal . A famous building in Jaipur . From this building Maharadjawomans saw the parade in the city , without being themselves were considered.

In Jaipur reed ik samen met Susan op een olifant naar het Amber Fort en terug gingen we met een jeep. Vanuit de jeep zag ik hoelmanlangoeren/ apen.

I drove in Jaipur along with Susan on an elephant to the Amber Fort and back we went by jeep . From the jeep , I saw hoelmans/ monkeys.

Niels Heikens

Deze tapijt heb ik gekocht in een textiel industrie in Jaipur. 'S avonds was er een diner met een Indiase dansvoorstelling.

I bought this rug in a textile industry in Jaipur . At night there was a dinner with an Indian dance performance .

Rathambore National parc

Hier was ik in het Nationaal park Rathambore. In Rathambore leeft oa: de moeraskrokodil, sambarhert, hoelmanlangoeren en tijgers. Zoek ze op de foto !

There was me in the National parc Rathambore. In Rathambore live: a crocodile,sambar deer, grey langur and tigers. Find the animals on the picture !

Beroemde paleizen Famous palaces

<-- Klik en bekijk het tweede deel van de reis.

Dit was het mooiste hotel in deze reis. Echt een paleis ! Dit is de verlatenstad van keizer Akbar de Grote.

This was the niced hotel in this travel. A really palace !   This is the lost town of emperor Akbar the Great.

Hier ben ik bij de Taj Mahal met een eekhoorntje.                   Hier zijn mijn ouders Susan en Niels bij de Taj Mahal.

There are stay by the Taj Mahal with a squirrel.                       There are my parents Susan and Niels by the Taj Mahal.

Dit is het Fort van Agra. Hier verbleef een Mahardadja prins met uitzicht op de Taj Mahal.         Dit is een tuktuk. Een taxi met drie wielen.

This is the Fort of Agra. There stay a Maharadja prince with a view by the Taj Mahal.              This is tuktuk. A taxi with three wheels.

Dit zijn de tempels van Khajuraho. Op de muren in de tempels staan vele afbeeldingen van goden, mensen en olifanten.

This are the temples of Khajuraho. On the walls been pictures of gods, peoples and elephants.

National parc Bandagarh

Onderweg naar Bandagarh reden we met de bus door Panna Nationaal park.    Hier kwamen we aan bij het resort in Bandagarh.

Daar zagen we olifanten vanuit de bus.                                                        We moesten door het water over een rivier.

Twee mannetjes en één vrouwtje.                                                         De buschauffaur vertrouwde dat niet, dus gingen we met een jeep naar het resort.

By de way to see elephants in Panna National parc.                                       There arrived by the resort in Bandagarh. We are going our the river.

Two male and one female.                                                                         The bus driver to not believe. We are go with a jeep our the river.

Hier ben ik in het resort van Bandagarh.                                        In Bandagarh maakten we twee safari's.

In het resort leven dieren, binnen als buiten. Zoek een spin,           We hebben veel dieren gezien.

een bidsprinkhaan, een huisgekko, een boomkikker en een vlinder. Zoek een bijeneter, een rhesusaap, een gele spin, een visarend een lippenbeer.

They are in the resort of Bandagarh. There live animals.                  In Bandagarh to make two safaris. We look many animals.

Find a spider, a praying mantis, a gecko, a treefrog and a butterfly. Find a bee-eater, a rhesus macaque, a yellow spider, a osprey and a sloth bear.

Op terugweg naar de bus, kwam de auto vast te zitten in de rivier. De mensen probeerden de auto los te krijgen, maardat lukten niet.

Een andere jeep nam het werk over en haalden de andere reizigers op en bracht ze naar de bus.

The car by the backway, to close in the river. The peoples to push the car. That can not.

A another jeep take the another peoples to the bus.

Kahna National parc

Aangekomen in Kahna, namen wij afscheid van onze chauffeurs ! To arrive in Kahna, take we to farewell by our drivers !

Klik en bekijk het derde & laatste deel.

In Kahna hebben we wat dieren gezien, natuurlijk ook een tijger. Als er een tijger is waargenomen dan kan je tijger van dichtbij met olifant zien.

Zoek een Hoelmanlangoer (aap), een goudjakhals, een gaur (buffel), Twee bengaalse steenuitljes en een bengaalse tijger.

In Kahna to see animals, of course a tiger. Is a tiger to observed , than to ride with a elephant to near by the tiger.

Find a Hulman (monkey), a golden jackal, a gaur, two bengal spotted owlets and a bengal tiger.

De laatste dagen The last days

Vanuit Kahna reden we met een andere bus naar Jobalpur. Vanuit Jobalpur vlogen we met dit vliegtuig naar Delhi.
From Kahna to ride with a another bus to Jobalpur. From Jobalpur to fly going to Delhi.

Metro van Delhi Metro of Delhi

Aangekomen in Delhi gingen we naar hetzelfde hotel van het begin van deze reis. We hadden een middag vrij. Erik ging met zijn ouders een stukje rijden met de metro van Delhi.

'S avonds werden vanuit het hotel opgehaald met de bus en naar de luchthaven gebracht. Vanuit de luchthaven van Delhi vlogen we naar Zurich en stapen over op een andere vliegtuig naar Schiphol.

To arrive in Delhi to go the same hotel of the begin of the trip. We have a free afternoon. Erik, Niels and Susan to ride with the metro of Delhi.

In the evening to go in de bus to the airport of Delhi. From Delhi (Gandhi) airport to fly go Zurich and in Zuricht to transformer to a airplane to Amsterdam airport.